
Beleidsmedewerker Water provincie Flevoland
Provincie Flevoland heeft de zorg voor een watersysteem dat functioneert voor het dagelijks gebruik, wonen, landbouw en natuur. De provincie werkt intensief samen met gemeenten en het waterschap om opgaven zoals klimaatverandering, bodemdaling en waterkwaliteit het hoofd te bieden. Binnen de provincie werkt het Waterteam aan een watersysteem dat blijvend op orde is.
Bernardien Tiehatten is in het Waterteam aangesteld als tijdelijke vervanging van een vaste medewerker. Naast de actuele zaken die spelen werkt Bernardien specifiek aan een plan van aanpak voor (grond)waterbeschikbaarheid, samenwerking met het waterschap in het Waterbeheerprogramma en voor nieuwe richtlijnen voor beleidsmatig toezicht, grondwaterbescherming en sonderingen.
Projectleden

Bernardien Tiehatten
Adviseur
Meer projecten binnen Bodem en ondergrond, Grondwater, Klimaatadaptatie, en Omgevingswet

Projectleider landelijk kernteam wateroverlast
Voor het regionaal waterbeheer zijn in het Nationaal Bestuursakkoord Water (2003) afspraken gemaakt over normen voor wateroverlast vanuit oppervlaktewater. Deze normen zijn op basis van de Waterwet, en later de Omgevingswet, vastgelegd in de provinciale verordeningen. Ze vormen de basis voor de dimensionering van de afvoer- en bergingscapaciteit van regionale...

Aanpak regie op ondergrondse ruimte in de bebouwde kom
Ambient werkt samen met gemeente Alkmaar aan een aanpak voor meer regie op de ondergrondse ruimte in het bebouwde gebied. De gemeente heeft grote opgaven in het bebouwde gebied. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van duizenden woonunits bij het Alkmaars Kanaal en het aardgasvrij en klimaatadaptief maken van de bestaande...

Implementatie milieuhygiënische bodemdata in de BRO
De Basisregistratie Ondergrond (BRO) wordt uitgebreid met het domein Milieukwaliteit. De provincies hebben een grote rol in de uitbreiding van de BRO, hetzij als bronhouder, hetzij als dataleverancier. Ambient is door BIJ12 gevraagd om de stand van zaken bij alle provincies in kaart te brengen richting de wijziging van de...